Generalitat de Catalunya

Acords de Govern. VII legislatura
Dimarts, 21 de novembre de 2006

Comissió de Política Territorial

Perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Terrassa

Les obres, que s'iniciaran a principis d'any i tenen un pressupost de 178,8 milions d'euros, permetran dotar la ciutat de tres noves estacions


La Comissió de Govern de Política Territorial ha acordat declarar l'ocupació urgent dels béns afectats per les obres dels túnels i de l'intercanviador amb Renfe corresponents al perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Terrassa. Aquesta actuació permetrà dotar Terrassa d'una xarxa de metro amb tres noves estacions en punts estratègics de la ciutat, i millorar les seves connexions de transport públic amb la comarca i l'àrea metropolitana. Actualment, s'estan construint dues de les estacions previstes, Can Roca i UPC-Vallparadís.

Les obres, adjudicades recentment per 172,6 milions d'euros, començaran el primer trimestre de l'any vinent i es preveu posar en servei l'ampliació el 2010. Aquest projecte comptarà, a més, amb un Pla d'auscultació i control d'obres i amb una campanya d'inspeccions prèvies als edificis, que comportarà una inversió de 6,2 milions d'euros més, fins a sumar un total de 178, 8 milions.


El nou metro de Terrassa

El perllongament dotarà la ciutat de tres noves estacions, UPC-Vallparadís, Intercanviador FGC-Renfe i Can Roca. Les noves parades permetran donar servei a zones de creixement de Terrassa, a l'àrea universitària i a equipaments sanitaris -Hospital Mútua de Terrassa i Hospital de Sant Llàtzer- a espais històrics i culturals -com el conjunt de les esglésies de Sant Pere, el castell-cartoixa de Vallparadís o el Museu Tèxtil- i crearan també un potent intercanviador amb Renfe. Un cop ampliada la línia d'FGC al seu pas per Terrassa, es preveu que l'utilitzin diàriament prop de 32.000 viatgers, el doble que en l'actualitat.

El traçat del perllongament, de 4,5 km de longitud, transcorrerà en un doble túnel de 6,75 metres de diàmetre de via única fet amb tuneladora, tret de les zones de les estacions que es farà a celobert o en mina. El mètode constructiu per tuneladora permet minimitzar l'afectació sobre la superfície i maximitza les condicions de seguretat de l'obra.



Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya