Qu s l'L9/L10?

Qu s L'L9/L10

 

L’L9/L10, amb 47,8 km, serà la línia soterrada més llarga d’Europa i connectarà els municipis de Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat.

 

La Línia 9/10 donarà servei a barris que, fins ara, no disposaven de metro, com el Bon Pastor, Llefià, La Salut, Singuerlín, Pedralbes i Zona Franca, i connectarà la població dels cinc municipis per on passa.

 

A més, unirà punts estratègics, centres logístics, zones d’equipaments i zones de serveis com ara l’aeroport, la Zona Franca, la Fira, l’ampliació del Port, la Ciutat Judicial, el campus universitari de la Diagonal, l’estació de Sagrera TAV, l’Hospital de Sant Pau, el Parc Güell, el Camp Nou i la Ciutat del Bàsquet.

 

La línia constarà de 52 estacions, 20 de les quals seran intercanviadors que permetran millorar el transport a l’àrea metropolitana de Barcelona, ja que connectaran amb altres sistemes de transport ferroviari col·lectiu com Rodalies Renfe, TAV, altres línies de metro (L1, L2, L3, L4, L5), i de FGC (L6, L7, L8), així com amb el Trambaix i el Trambesòs.

 

El ramal d’aquesta línia a Santa Coloma de Gramenet, i del Prat de Llobregat s’identifiquen exclusivament com L9, amb el color taronja. El ramal de Badalona pren el nom d’L10 i s’identifica amb el color blau. A l’altre extrem de la línia el tram entre Polígon Pratenc i Provençana prendrà aquesta mateixa denominació i identificació. El tram entremig serà comú i hi estaran identificades les dues línies. Així, els viatgers podran identificar fàcilment cap a quin dels ramals es dirigeix cadascun dels trens.

 

L’L9/L10, un dels projectes més importants que té en marxa el Govern de la Generalitat de Catalunya, està entrant en funcionament, per fases, des del passat mes de desembre. Els estudis de mobilitat preveuen que utilitzaran aquesta línia una mitjana de 350.000 persones al dia, uns 130 milions de passatgers l’any. El pressupost de construcció de la línia és de 6.600 milions d’euros.